Aktualnie przeglądają Państwo zbiór naszych numerów archiwalnych
Powróć do strony głównej: powrót
Wciąż obserwujemy jak architektura wyłaniająca się z cyfrowej rewolucji technologicznej znajduje ekspresję w krzywoliniowych formach o wysokim stopniu złożoności. Jak zwykłe przedstawiamy Państwu różne postawy twórcze widoczne w formowaniu nie tylko budynków wysokich, jak Lakhta Center, ale także rozłożystych form przeznaczonych dla komercji, jak New Century Global Center, największy, choć nie najwyższy budynek świata. Ich skomplikowane kształty powstają nie tylko z pragnienia projektowania form swobodnych, ale także chęci wykorzystywania technologii cyfrowych jako narzędzia do integracji zamysłu twórczego z jego realizacją w sposób, który jest bezprecedensowy od czasu średniowiecznych masonów. Dowodzie tego przedstawiona twórczość Toyo Ito, laureata Nagrody Pritzkera 2013, czy też Araty Isozakiego, którzy zręcznie wykorzystują narzędzia cyfrowe naśladujące procesy ewolucyjne w Naturze w projektowaniu struktur budowlanych.
Poruszane są też problemy kształtowania środowiska życia człowieka, zwłaszcza w Chinach. Kraj ten jest obecnie światowym liderem w projektowaniu i realizacja miast ekologicznych. Podejmowane tam inicjatywy wyprzedzają działania europejskie czy amerykańskie.
Informujemy także Czytelników, że objęliśmy patronatem medialnym kilka imprez organizowanych przez studentów wiodących w Polsce uczelni. Mamy bowiem przekonanie, że właśnie za sprawą młodych architektów i projektantów otwierać się będą coraz szerzej polskie drzwi dla nowej architektury. Dziękujemy za listy, zaproszenia i wyrazy uznania oraz krytykę. Zapraszamy do lektury i jej prenumeraty.
Redaktor Naczelna
Krystyna Januszkiewicz
We are still observing how the architecture emerging from the digital technology revolution is expressed in curvilinear forms with a high degree of complexity. As usual, we present to you different creative attitudes reflected not only in the formation of high-rise buildings, as Lakhta Center, but also in the spreading forms designed for commerce, such as New Century Global Center, the largest, though not the tallest, building in the world. Their complex shapes arise not only from the desire to design free forms, but also from the willingness to use digital technologies as a tool to integrate the creative plan with its implementation in a way that is unprecedented since the medieval masons. A proof are the works of Toyo Ito, the winner of the Pritzker Prize 2013, and also of Arata Isozaki, who skillfully use digital tools that mimic evolutionary processes in Nature in the design of building structures. The issues of developing a human environment, especially in China, are addressed as well. This country is currently the world leader in the design and implementation of eco-cities. The initiatives which are undertaken there are ahead of the European or American operations. We would like to also inform the readers that we took over the patronage of several events organized by the students of leading universities in Poland. We are convinced that thanks to young architects and designers the Polish door for a new architecture will open up wider and wider. Thank you for your letters, invitations, compliments and criticism. We would like to invite you to subscribe. Enjoy your reading.
Krystyna Januszkiewicz
Editor-in-Chief
Redaktor Naczelny
dr hab. inż. arch. Krystyna Januszkiewicz
Wybrane artykuły naukowe (dostępne w języku polskim i angielskim):
Przegląd zawartość numeru 2(58)/2013
Contents review of issue:
Copyright © 1999-2009 Archivolta.com.pl | Webdesign: Gabriel Zastawnik